فراخوان ارسال چکیده مقاله برای همایش امپراطوری و دین اسلام در تئوری و تاریخ خاورمیانه به همت گروه تمدن عربی و اسلامی دانشگاه آمریکایی قاهره

چکیده ها باید به زبان عربی یا انگلیسی در حدود ۳۰۰ کلمه باشند. مهلت ارسال چکیده مقالات تا روز جمعه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ است.

در بیشتر تاریخ ، امپراطوری ها و حکومت های امپراطوری به شکلی وجود داشته اند و زندگی مردم خاورمیانه را شکل داده اند. با این حال حتی اگر امپراتوری در طول تاریخ، از جمله تاریخ خاورمیانه، شکل های متفاوتی به خود گرفت تصور می شود مفهوم امپراطوری به وضوح تعریف شده است،. علاوه بر این، تئوری های کنونی امپراطوری گرایش به اروپا محوری دارند و بر ساختارهای قدرت معاصر در دوره پسااستعماری و پسا مدرن تمرکز می کنند و کمتر به امپراطوری های تاریخی اشاره می کنند.

طی این برنامه پژوهشی به پژوهشگران پیشنهاد می شود تا به نگارش مقاله در موضوعاتی هم چون نسبت امپراطوری و دین، فرهنگ و اجتماع بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پیوند زیر مراجعه کنید.

https://pil.law.harvard.edu/event/call-for-papers-empire-in-theory-and-in-middle-east-history-american-university-in-cairo-december-1-2023/

«این خبر صرفا جهت معرفی علمی ارایه شده است و به هیچ وجه به معنای تایید مواضع احتمالی مرکز علمی معرفی شده در مباحث مختلف، از جمله در ارتباط با جنگ ظالمانه دولت غاصب صهیونیستی با مردم مظلوم فلسطین و غزه، نیست.»

پاسخ دهید