دکتر سلمان رضوانی:
هنرمندان، فقه را مانع رشد و خلاقیت در هنر میدانند! / امروزه موسیقی، لهو و لعب نیست؛ بلکه حامل پیام است
پرونده مبادی فقه هنر/5
هنر، رسانه، فرهنگ و چشمه توالت مارسل دوشان!
پرونده مبادی فقه هنر/6
محمد صادق لیراوی
برخی از احکام هنری فقها، اصلاً موضوع خارجی ندارند! / اگر فقها هنرشناس باشند زبان مفاهمه با هنرمندان را پیدا میکنند
مبادی فقه هنر/7
چند راهحل برای اجتهاد نو در حکم موضوعات هنری
پرونده مبادی فقه هنر
محمدکاظم حقانی فضل
مبانی جامعهشناختی فقه هنر و تأثیر آن در استنباط احکام فقهی
پرونده مبادی فقه هنر/9
عضو هیئتعلمی جامعه المصطفی:
مطالعات بینارشتهای را نه درک میکنیم و نه از آنها استفاده میکنیم! / اولین گام در افتای فقه هنر، درک مشترک فقه و کاربر از مسئله است
پرونده مبادی فقه هنر/10
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم:
بسیاری از عناوین مذکور در نصوص شرعی، قابلانطباق بر هنر امروز نیست
پرونده مبادی فقه هنر/11
رئیس پژوهشگاه فقه معاصر:
دخالت زمان و مکان در نصوص مرتبط با فقه هنر، بسیار جدی است/ برخی مسائل امروز فقه هنر را به امثال نگاه به نامحرم تقلیل میدهند
پرونده مبادی فقه هنر/12
عضو شورای علمی گروه فقه فرهنگ، هنر و رسانه پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر:
لزوم انعکاس واقعیات جامعه، باعث تجویز نشاندادن زن مسلمان بیحجاب نمیشود/قاعده عدالت و قاعده مصلحت باید در فقه هنر موردتوجه قرار گیرند
پرونده مبادی فقه هنر/12
معاون آموزش دانشگاه مفید:
نه اصرار بر حلال کردن موضوعات باید داشت و نه بنای بر سختگیری/در فقه هنر، باید سیر تحولات جامعه اسلامی موردتوجه قرار گیرد
پرونده مبادی فقه هنر/13
مدیر پژوهشکده فقه و حقوق:
نیازی به اضافهکردن دلیلی به دانش اصول، برای حل مسائل فقه معاصر وجود ندارد/ فقه هنر، خصوصیتی در بهکارگیری قواعد اصولی ندارد
پرونده مبادی فقه هنر/14
استاد و پژوهشگر هنر در گفتگوی اختصاصی با پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر
بدبینی تاریخی فقها به هنر را خود ایشان باید حل کنند!
پرونده مبادی فقه هنر/15
قائممقام مدرسه اسلامی هنر:
آیتالله سبحانی گفتند: اگر درس طلبگی را کنار بگذاری و خوشنویسی را ادامه دهی، نزد خدا حجت داری!
پرونده مبادی فقه هنر/16
قائم مقام پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر
بیاعتنایی؟ انکار؟ یا شام مشترک پیش از دربی؟!
پرونده مبادی فقه هنر/22
عضو هیئتعلمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد
آیا خطاطی با خط زشت، مصداق اسراف است؟
پرونده مبادی فقه هنر