در نشست مشترک مسئولان برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌ﷲ‌العظمی سیدمحمدسعید حکیم و مدیران پژوهشگاه فقه معاصر راه‌کارهای همکاری علمی این دو مجموعه بررسی شد.

 در ابتدای این نشست که  ۱۵آذرماه در سالن جلسات پژوهشگاه فقه معاصر برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی بروجردی مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره آیت‌ﷲ‌العظمی سیدمحمدسعید حکیم به بیان فعالی‌های انجام شده این دبیرخانه پرداخت.

سید حسن موسوی بروجردی خاطرنشان کرد : پس از برگزاری باشکوه نشست مقدماتی در نجف اشرف اعضای هیئت علمی این کنگره مشخص شدند و همچنین تمامی آثار علمی و نظرات مرحوم آیت‌ﷲ‌العظمی حکیم با هدف دسته بندی و تهیه محور فراخوان مقالات و تنظیم کتب مورد بررسی و مطالعه دقیق گرفت.

وی افزود: در گام نخست بیش از۸۰۰ محور استخراج و در گام بعدی این محورها در ۲۵۰محور نهائی شد و هم اکنون دهها پژوهشگر در موضوعات مختلف مانند فقه، کلام و … در حال تالیف مقالات هستند. همچنین آثار ایشان در ۸۰ جلد تدوین خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی بروجردی با اشاره به همکاری دبیرخانه کنگره با مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی از محققان و اساتید پژوهشگاه فقه معاصر دعوت کرد تا در نگارش مقالات علمی با این مرکز همکاری نمایند.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والسملین سیدمجتبی نورمفیدی رئیس پژوهشگاه  فقه معاصر ضمن تقدیر از برگزاری این کنگره و تکریم از شخصیت و خدمات مرحوم آیت‌ﷲ‌العظمی حکیم، بر شناخت منهج و مبانی ایشان در مسائل علمی تاکید کرد.

وی گفت: مرحوم آیت‌ﷲ‌العظمی حکیم نظرات فقهی قابل توجهی در مسائل فقه معاصر و نیازهای روز جامعه دارند که شناخت مبانی ایشان می تواند به ایجاد بستری مناسب برای استنباط سایر مسائل فقهی کمک کند.

در ادامه این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از مسئولان کنگره آیت‌ﷲ حکیم و پژوهشگاه فقه معاصر سرفصل‌های مقالات و سایر برنامه‌های علمی را تعیین نمایند.

پاسخ دهید