حجتالاسلام محمدعلی قاسمی:
عرفی شدن فقه در جایی معنا دارد که اصول و ضوابط اجتهاد رعایت نشده است
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/1
رئیس پژوهشگاه فقه معاصر:
فقههای معاصر، مسائل جدید دارد ولی ادله نوپدید ندارد!
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/2
عضو هیئتعلمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
برای استفاده از علمی، ضرورتهای پایه علوم ابتدا باید محاسبه شود/ شیخ انصاری در جریان موضوعات مهم زمان خودش نبود!
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/3
قائممقام پژوهشگاه فقه معاصر
ظهور کلمات عقلاً و شارع، در حیثی بودن است/ تسری حکم به مصادیق جدید، جز با نظریه مقاصد شریعت، امکانپذیر نیست!
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/4
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه مشهد:
قطع معرفتشناختی با قطع روانشناختی متفاوت است/ بدیهیات فقهی، قابل تجدیدنظر هستند!
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/5
دبیر پژوهشکده سیاست و حکومت پژوهشگاه فقه معاصر:
چالشهای استدلال به سیرههای مستحدث
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/6
عضو هیئتعلمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:
نمیتوان دلیل جدیدی به دانش اصول اضافه کرد بله باید ادله موجود را توسعه داد
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/7
مدیر پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
مقاصد شریعت تنها در حکم حکومتی حجت است/ جدید بودن برخی ابواب فقهی، به معنای نیاز به اصول فقه جدید نیست/
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/8
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم:
آیتالله شبیری زنجانی، سیرههای مستحدث را حجت میدانند! / فقها حساسیتی به موضوعات نوپدید ندارند!
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/9
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم:
سیرههای مستحدث حجت نیستند/ سکوت شارع، به معنای پذیرش سیره است، نه تبعیت از آن! / آنچه به ما واگذار شده، تفریع است، نه تشریع!
پرونده ادله جدید در فقه معاصر/10
دکتر زهرا اخوان صراف در یادداشتی عنوان کرد:
چالشهای استدلال به عموم و اطلاق در حل مسائل فقه معاصر
پرونده ادله نوپرداخت در فقه معاصر/11
نویسنده حوزه علمیه قم در گفتگوی اختصاصی با پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر عنوان کرد:
فقه نیازمند دانش روانشناسی است/ از گفتههای قرآن میگوییم؛ اما از نگفتههای آن، صحبت نمیکنیم
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/12
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در گفتگوی اختصاصی با پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر:
سیرههای مستحدث هیچ ارزشی ندارند!
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/13
آیتالله سید جعفر نجفی بستان عنوان کرد:
مقاصد شریعت، همان مصالح مرسله است!
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/14
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در گفتگوی اختصاصی با پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر:
ادعای بدبینی فقها به یافتههای سایر علوم را قبول ندارم
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/15
آیت الله ابوالقاسم علیدوست عنوان کرد:
به برخی فتاوا، حتی در بازار قم هم عمل نمیشود!
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/16
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در گفتگوی اختصاصی با پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر:
عرفی شدن فقه را قبول ندارم!
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/17
چند کتاب پیرامون جایگاه سیره عقلا در دانش فقه
ادله نوپرداخ در فقه معاصر/18
چند کتاب پیرامون نسبت فقه و عقل
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/19
چند کتاب پیرامون فقه و مقاصد شریعت
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/20
عضو هیئتعلمی دانشگاه مفید در یادداشتی طرح کرد:
آیا شارع به دنبال تغییر تجربیات اجتماعی بشر است؟
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/21
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در گفتگوی اختصاصی با پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر:
عقل سالم، کم داریم!
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/22
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در یادداشتی طرح کرد:
آیا در احکام شرعی، پیشرفت و توسعه معنا دارد؟
ادله نوپرداخت در فقه معاصر/23