دانشکده هنر دانشگاه فردریش شیلر آلمان (دانشگاه ینا) فراخوانی را جهت ارسال درخواست برای تصدی کرسی استادی در حوزه مطالعات اسلامی معاصر برگزار می کند.

مهلت ارسال درخواست ۳ آذرماه ۱۴۰۲ می یاشد.

دانشگاه فردریش شیلر یک دانشگاه تاریخی با رزومه تحقیقاتی قوی است. به عنوان دانشگاهی  جامع، طیف گسترده ای از موضوعات را رشته های این دانشگاه ارائه می دهد. دانشگاه دارای شبکه ای نزدیک با مؤسسات غیر پژوهشی، شرکت های تحقیقاتی و مؤسسات فرهنگی است.  این دانشگاه با حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو و بیش از ۸۶۰۰ کارمند، نقش مهمی در شکل دادن به شخصیت شهر ینا آلمان به عنوان شهری جهان وطنی و آینده نگر ایفا می کند

از داوطلب تصدی کرسی انتظار می رود که حوزه مطالعات اسلامی را هم در زمینه تحقیق و هم در تدریس به خوبی اشراف داشته باشد و دارای مدارک عالی ملی و بین المللی باشد. تحقیقات او می تواند بر موضوعات اسلام معاصر و همچنین تاریخی جهان عرب و اسلام متمرکز باشد. مشخصا باید این تحقیقات به زبان عربی (به عنوان زبان مبدا) صورت گرفته باشد. انتظار می رود که تدریس وی حداقل یک حوزه تخصصی در زمینه اسلام مدرن یا معاصر را پوشش دهد.  از داوطلب موفق انتظار می رود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مطالعات عربی تدریس کند.

زبان دوره آلمانی می باشد.

علاوه بر این، او باید رزومه اثبات شده ای درباره  ارسال درخواست یا اپلای موفقیت آمیز و گرفتن بودجه تحقیقاتی خارجی، دید علمی در سطح ملی و بین المللی، شایستگی های رهبری، و ظرفیت مشارکت در توسعه پروژه های تحقیقاتی بین رشته ای در دانشکده هنر را داشته باشد.

درخواست‌های دارای مدارک معمول (رزومه، کپی گواهی‌ها و مدارک تحصیلی، فهرست انتشارات، مستندات فعالیت‌های آموزشی و ارزیابی، گفتگوها و فعالیت‌های تامین مالی شخص ثالث) باید حداکثر تا تاریخ ۲۰۲۳/۱۱/۲۴ از طریق پورتال درخواست آنلاین ارسال شوند.

وبسایت دانشگاه ینا :  www.berufungsportal.uni-jena.de

برای کسب اطلاعات بیشتر به پیوند زیر بروید.

(philosophischefakultaet@uni-jena.de).

رده‌های مرتبط