جلسه‌ی هیئت امناء پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر با حضور شورای اعطای مجوزهای مرکز مدیریت حوزه علمیه قم شامگاه روز شنبه در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

در این جلسه که حضرات آیات سیدکاظم نورمفیدی، حسینی بوشهری، جواد فاضل لنکرانی، ابوالقاسم علیدوست، احمد مبلغی و سیدمجتبی نورمفیدی به عنوان اعضاء هیئت امناء و آقایان مقیمی حاجی و سیدحمید جزائری به نمایندگی از حوزه حضور داشتند گزارشی از فعالیت‌های سه سال اخیر پژوهشگاه ارائه شد.

راه‌اندازی سه پژوهشکده و ۱۰ گروه علمی، برگزاری بیش از هشتاد نشست علمی، آماده‌سازی  ۱۰ جلد کتاب، همکاری با مراکز مختلف علمی و پژوهشی و راه‌اندازی دانش‌نامه و کتابخانه تخصصی فقه معاصر و فعالیت‌های رسانه‌ای و بین‌المللی از جمله محورهای این گزارش بود.

اعضاء هیئت امناء پس از استماع گزارش عملکرد پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر ضمن ابراز رضایت و تمجید از فعالیت‌های گسترده‌ی صورت گرفته، بر لزوم ادامه روند فعالیت‌ها از جمله در زمینه بین‌الملل تاکید کردند.

همچنین در این جلسه اعضاء هیئت امنائ ضمن تصویت اساسنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ و بازرس خود جهت نظارت بر فعالیت‌های صورت گرفته تعیین کردند.

گفتنی است پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر به همت حضرت آیت‌ﷲ سیدکاظم نورمفیدی فعالیت رسمی خود را از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز کرده است و هم‌اینک پژوهشکده‌ها و گروه‌های علمی آن با حضور ده‌ها نفر از اساتید رشته‌های مختلف مرتبط با فقه معاصر در حال فعالیت است.

هدف اصلی این  پژوهشگاه تولید و مدیریت محتوا در عرصه فقه و پاسخگوئی علمی به پرسش‌های فراروی جامعه جهانی در حوزه مسائل فقهی جدید است.

فعالیت‌های این پژوهشگاه در سایت رسمی به آدرس https://riicj.com قابل مشاهده است.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید